مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: در برخی از پله‌های برقی نیاز به تعمیر و تعویض کل یونیت است که اسناد مناقصه خریدشان منتشر شده و تلاش می‌کنیم آن را انجام دهیم.

پل عابر پیاده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اکو ایران، رضا صیادی،مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران درباره گلایه های مردم درخصوص پله‌های برقی توضیح داد: ۸۶ درصد پله‌ها روشن شده و حدود ۱۰ درصد خاموشی شناور داریم؛ به این معنا که قطعات این پل‌ها از ۳۰ برند است و به شکل غیر اصولی طی این سال‌ها نگهداری شدند و در حال حاضر با مجموعه‌ای از مشکلات در حوزه پله‌ها رو به رو هستیم .

او ادامه داد :‌ طبیعی است از بین ۵۰۲ یونیتی که در شهر تهران روی حدود ۱۲۰ عرشه پل داریم، ۱۰ درصد خاموشی شناور داشته باشیم. این خاموشی شناور نارضایتی شناور هم ایجاد می‌کند. برنامه‌هایی که از ابتدای سال تاکنون دنبال می‌کنیم ، فاز روشن سازی اضطراری این پل‌هاست، در فاز اول باید تا جایی که می‌توانیم این پل‌ها را با همه شرایطی که دارند، راه اندازی کنیم. پله برقی میدان هفت تیر که چند روز بعد از راه اندازی مجدد برقش قطع شد، حوزه ما نیست چون موضوع برق و تعامل منطقه و شرکت تامین برق است. از مناطق خواستیم که در نگهداشت و تامین برق پله‌ها کمک کنند.

صیادی ادامه داد:‌ تعدادی از این پله‌ها می‌توانند به رمپ تبدیل شوند. از دستگاه ترافیکی خواستیم مجوز جمع آوری حدود ۱۵ تا ۲۰درصد این پله‌ها را به ما بدهند که یا جمع شوند و یا به رمپ تبدیل شوند و معاون حمل و نقل و ترافیک قول همکاری دادند. باید رمپ‌هایی با شیب ملایم باشد تا ویلچر و کالسکه هم بتواند از آن عبور کند.

به گفته صیادی روزی که این پله‌ها را تحویل گرفتیم بسیاری از آنها ناایمن و خاموش بودند که حدود ۹۰ درصد کل پله‌ها می‌شد. یکی از دلایلی که روزهای اول حجم نارضایتی بالا رفت این بود که پله‌های ناایمن را خاموش کردیم و گفتیم فشار رسانه‌ای و شهری را تحمل می کنیم تا جان مردم به خطر نیافتد.

او گفت: برخی مشکلاتی که در حوزه پله‌های برقی می‌بینیم به دلیل نبود مدیریت یکپارچه‌ای است، این است که پله را راه می‌اندازیم و یکی دیگر برقش را قطع می‌کند. رسانه‌ها هم حق دارند سوال بپرسند ولی واقعا حوزه اختیار ما نیست. تلاش می‌کنیم شرایط را بهتر کنیم و در حال خرید قطعاتی هستیم. در برخی از پله‌های برقی نیاز به تعمیر و تعویض کل یونیت است که اسناد مناقصه خریدشان منتشر شده و تلاش می‌کنیم آن را انجام دهیم.

کد خبر 696056

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    1 0
    اگر امکان داره، لطفا سری هم به پل هوایی واقع در پمپ بنزین ولنجک بزنید. این پل هوایی غیرفعاله و از آن جا که عبور از طریق خیابان به علت وجود نرده حائل، غیر ممکن است، مجبوریم از پلی استفاذه کنیم که پله برقی آن غیر فعال بوده و برای ما سختی زیادی در بالا رفتن از پله به وجود آورده است. با تشکر